dijous, 25 d’agost del 2011

Parets Fisterra

El company Jordi Domenech ens ha fet arribar les seves primeres cròniques de la seva aventura en solitari cap a terres galegues. Bé en solitari és un dir ja que l'acompanya el seu amic inseparable carretó!

Ànim que cada vegada ho tens més a prop.

Jordi Domenech.
El primer dia dissabte sortim a les 7 del matí de Parets , el Xarli m' acompanyara els primers quilometres, un cop arribem a Terrassa ens acomiadem i el Xarli torna a casa, la veritat es que ha estat emotiu i suada l' abraçada. Aquest dos dies en seguiran la Marga i el Sau i aixi podrem estar uns dies més "junts".

Manresa, Sant Joan de Vilatorrada, Fonollosa i Calaf, fa una calor insoportable potser m' he begut 4 litres de liquid i continuo assefegat...fas un trago d'aigua i quan has deixat el bidó ja tinc la gola seca. He decidit que pedalare fins a les 12 del migdia i a la tarda a partir de les 6. Sortim capa Agramunt, i m' ha adono que he rebentat la roda del remolc i a sobre s' ha tallat la coberta... ho reparem com podem posso poca pressió al neumatic perque se no es surt la camara de la coberta com un gra de una adolescent.
Finalment i desprès d' alguna peripecia més arribem a Agramunt (136 Km) on sopem i passem la nit en un parquing de un hotel.

Al matí en llevo i a tornar a pedalar, sembla que l' invent dona resoltat, no hem noto cansat, l' unic que hem fa mal es l' esquena i crec que es degut a la falta de costum de dormir en parquins, fins hi to hem sorprenc de lo be que hem sento, tot i aixi abandonem Alcarràs el darrer poble de Catalunya. El fet de haber fet el primer intent al juny hem produeix dues sensacions, una es saber d' anticipat el camí , el que m' aburreix , l´altre es superar el que habia assolit anteriorment. al Migdia bany a la piscina de Monzon i ens acomiadem , La Marga i en Sau tornan capa casa, (moment difícil), i marxo amb el cap emboirat que hem baix treient a cop de pedal, deciceixo quedarme a Berbegal, (106 km) vaja es veu que he triat el poble bo, en mig de "todos los llanos" s' aixeca Berbegal, crec que he triat be perque ja no puc més , per avui tinc prou, al entrar al Poble he vist una plaça, ja se on passare la nit, abans de sopar en el unic bar del poble , he anat a preguntar a uns avis "lugareños" quin es el millor cami per anar a Ejea de los Caballeros, ejem, ejem... millor que no ho hagues fet, he creat una discussió que a hores d' ara encara deuen estar liats. a les 10 al sac... els nens del poble que jugaben a la plaça sentia que deien "dejar dormir al ciclista".

Hem llevo en veisteixo i marxo de Berbegal, amb l' objetiu ficat en Ejea de los Caballeros, el matí es fresc, es mes al cel es dibuixan nuvuls que sembla que hem mullaran, res 4 gotes, he apres a saber llegir els planols, i per les curves pus esbrinar si fara pujada o no (mes o meyns), quines butifarres!!!! a Tardienta paro a fer una mossegada, el dia es nuvolat... despres de butifarres i bitifarres arribo finalment a Ejea de los Caballeros, pregunto i trobo direcció on vaig jo, un camping que esta a 8 km, al costat del llac Bolaso, alla m' instalo, vaig a comprar algo per dinar i resulta que avui es descanso del personal i esta tot tancat. Monto la tenda descarrego tot, hem faig un sobre de pasta que duc per emergencies , no deixo ni les engrunes. Torno a pujar a la bici i capa Ejea. Alla compro aigua, alguna cervessa , pa , formatge, aigua i gel , ho carrego tot en el remolc i m' entorno al camping, quina calor (146 km) passo la tarda rentant roba , carregant el mobil al lavabo i gaudint de un maravellos sopar a la vora del llac Bolaso menjan pa amb Formatge i acribillat de mosquits, bona nit

Avui he sortit una mica més tard, ahir vaig sortir massa d' hora i va ser una imprudencía, se que avui només fare 70 km, aquesta nit anire a casa de uns amics que tinc a la Ribera de Navarra en un poble que es diu Peralta , pensaba que habia vist la recta més llarga que habia fet mai amb bicicleta, 22 kilometres de recta!!!! passat aixó es traçat es més sinuos amb constants pujades i baixades, per finalment arribar a Peralta, alla un altre amic que te una botiga de bicicletes m' ha cambiat i regalat la coberta del remolc per una nova, gràcies Toño!!! Ara despres de dinar amb els meus amics estic aqui sentat de cara al ordinador escrint aquestes croniques, aquesta nit sopar amb amics, i matalàs... demà mès , Gràcies a tots per el vostra suport!!!! Viento en Popa!!!!

El cinque dia, soc per sort i algo mes que duc dintre dels calçotets a Santo Domingo de la Calzada 127 km quasi mil metres de desnivell + el remolc m'ha fet la guitza al mati , una odisea, pensaba que no arrivaba... ufff com he patit!!! despres me he ficat per una carretera local amunt avall , amunt i avall un calvari , ho he passat realment malament, ... sabia que hauria algun dia dur... espero que hagui sigut aquest... Ara soc aqui en un locutori, hem recorda les expes quan estem en algun poble perdut i intentem cercar una mica de calor. Avui us puc dir que estic cansat que hem noto cansat, pero mno estic abatut... m' emprenya el tema del remolc ..ara he baixat a Santo Domingo caminant son 4 kilometres a buscar volanderes per reparar com cal el tema del remolc, el problema es que s' ha doblegat l' eix i ara no fa prou força per tancar correctament i s' escapa i quan en dono compta porto uns kilometres arrosegant el carrito amb la roda frenada.
Be he llegit el missatges dela amics del Cam, dels Frikiriders,de l' Acparets i de la familia i tots hem fan tirar endevant, ara ja no hia cami de retorn se hi estic convençut que ho aconseguire, per mi i una mica per tots vosaltres, Gràcies a tots seguim pedalant...
Demà espero estar a Burgos!!!!